Com dirigim els propis processos d’aprenentatge?
Hem compartit, al fòrum de la web, l’article de l’Antoni Portell amb el títol que encapçala aquesta secció, on...
Método de investigación del medio
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode d’investigació en el medi (Freinet...
La matemática de las mariposas
Chuang-Tse soñó que era una mariposa. De pronto despertó: era Chuang-Tse y se asombró de serlo. Ya no le era posible saber si era Chu...
Lingüística crítica y pedagogía del lenguaje
Este trabajo intenta trazar un derrotero básico y relativamente fundamentado que pueda orientar la gestión de los maestros en lo que ti...
Pedagogía del humor: una actividad física adaptada
Los fundamentos para una pedagogía del humorEl humor es un concepto complejo relacionado con una actitud humana, un determinado talante ...
La transición: realidad del pasado y revisionismo del presente
Comenzamos el año 2011 llevando a nuestro "primer monográfico" del primer trimestre una cuestión muy de actualidad: ¿hay que reinterp...
Finlàndia, a la lectura mitjançant l’escriptura
Combinar el mètode fonètic i el mètode lèxic amb la utilització d’ordinadors facilita l’aprenentatge de...
“Jo també!” Aula d’inclusió per a nens i nenes amb altres capacitats
«Jo També!» és el programa d'educació musical per a nens i nenes amb altres capacitats de l'Escola Municipal de Música Blai Net. La...