Imaginació moral
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
La presència de les famílies a l’escola
A partir de l’article de Jordi Collet, «Famílies: estrangeres en un país anomenat escola», reproduïm algunes de l...
Les famílies a l´aula des d´una perspectiva sistèmica
La història i el context familiar en el qual es desenvolupa cada infant condicionen la possibilitat, o no, d’aprendre a l’aula. Cal...
Material complementari: descàrrega del passaport lector
Aquí us podeu descarregar el PDF del passaport lector. Seguidament us proporcionem les instruccions de muntatge: 1) imprimir el PDF a una...
El Servei Educatiu de l’Alt Empordà (SEAE) dins la xarxa dels plans educatius d’entorn de la com...
En aquest article, es posa damunt la taula un procés de reflexió sorgit des del Servei Educatiu de l'Alt Empordà (SEAE); les contradic...
Tot és igual i diferent
A què ens referim quan parlem de les pedagogies del segle XXI? Al meu llibre (Carbonell, 2015), parlo d’aquestes vuit: no institucionals,...
Un món de persones comprenent el món
La participació de l'escola en el II Simposi d'Innovació Educativa INNED2 va ser una oportunitat per explicar l'escola juntament amb to...
Família i escola, una complicitat imprescindible
Les escoles que posen tot el seu esforç a oferir oportunitats diverses per a l’aprenentatge i que creen llocs motivadors, segurs i en els...