10 idees clau. Neurociència i educació: Aportacions per a l´aula
Multilingüisme i identitat
La metodologia del transllenguatge utilitza totes les llengües que formen part del repertori lingüístic de l’alumnat com a recu...
Avaluació de la funció directiva
En aquest article volem compartir algunes reflexions sobre com el model d’avaluació de la funció directiva pot fer una contribuci&...
Stephen Ball: ¿Educar o medir? «La educación orientada a pruebas externas limita el desarrollo...
John Abbott: «Els infants han nascut per aprendre, no per ser ensenyats»
Quin és el sentit de l’escola al segle XXI? Per reflexionar sobre aquesta qüestió, John Abbott recula fins a l’origen d...
La comprensió lectora a l’aula: de la situació cooperativa a la metacomprensió
En aquest article, s'hi fa una proposta d'anàlisi de la comprensió lectora on s'integren les diferents habilitats de pensament de l'alu...
Alfabetización estadística
Del aula a la familia Anabel Forte Deltell Judit Vilar Crespo Emilia López-Iñesta Universidad de Valencia La estadística es parte de nu...
Compartiendo experiencias lectoras a través de MetroMapMaker
El hábito y el gusto lector del alumnado deben proyectarse en el contexto de aula, así como el desarrollo de la actividad en diferentes s...