Navegant amb una forta tempesta (part 1)
Aquest article neix de la necessitat de plasmar per escrit reflexions al voltant de tot el que estem vivint amb aquest confinament, atès ...
Disparar l’amígdala
«Sense emoció no hi ha aprenentatge», ens ensenya el professor Mora. Aquesta hiperrepetida frase que tant utilitzem des de la recer...
José Eustáquio Romão: «Per un professor freirià, el primer és entendre el sistema simbòlic ...
El 1988, fa 30 anys, la Universitat de Barcelona va atorgar el doctorat honoris causa al pedagog brasiler Paulo Freire. Va ser la primera...
Eva Martínez Pardo, mestra, formadora i terapeuta
L’Eva Martínez Pardo ha estat l’autora d’aquesta secció, «Retrats», fins al present número i avui s...
Els aspectes motors de l’activitat gràfica i la seva educació
L’article tracta sobre la relació entre activitat gràfica, moviment i desenvolupament psicomotor com a base per a l’educaci&...
Material para el alumnado: Ejemplo de cuento elaborado
El poder d’una mirada
Era el 15 de setembre. Cada any, aquest dia és especial, tant per als infants com per a nosaltres. Després del descans estival, tots est...
El giro lingüístico y el giro práctico en la educación filosófica
Al llarg d’aquest capítol s’analitzen alguns canvis en l’orientació de la filosofia actual que s’han anat incorp...