Viure (a) la natura
L’escola es nodreix de tothom qui hi participa. Volem remarcar la importància de fomentar l’estudi i la cura de l’entorn en u...
¿Cómo entendemos el trabajo por proyectos en la etapa infantil?
Àngels Geis Balagué Plantear las situaciones de aprendizaje en la escuela infantil a partir de los intereses de los niños y las niñ...
A l’ombra del baobab. Escola d’estiu a Burkina Faso.
Aquest és el relat de la posada en marxa d'una escola d'estiu a Bobo Diulasso, on s'han atès 220 infants d'edats compreses entre els tr...
Nou curs: lliures de mascaretes, atrapats per la LOMLOE
El curs ha començat amb una nova llei, la tercera en quinze anys. Novament canvis, paperassa, hores de burocràcia i esforços titàn...
Com podem aïllar millor els edificis?
L’article presenta el treball dut a terme amb l’alumnat de cinquè de l’IEA Oriol Martorell, realitzat per intentar donar resp...
Truman, el viatge extraordinari d’una tortuga
—I què és aquesta bestiola que t’estimes tant, pel que sembla? —És el Totó, el meu gos –respongué la ...
La justificación y la argumentación en la enseñanza de las ciencias sociales
Esta experiencia fue dirigida por las profesoras de didáctica de las ciencias sociales de la Universidad: Pilar Benejam, Montserrat Casa...
La mort i el dol a l’escola: fent lloc a la vida
En aquest número de Guix tenim interès a fer una instantània de la situació actual destacant aspectes claus i antecedents ...