Pot un virus afavorir una escola millor? Els cinc punts
Quan va començar tot, a principi de març, immediatament va quedar clar que qui pagaria el preu més alt per aquesta pandèmi...
El diari d’aula: una eina compartida i compromesa
El diari d’aula és un document dinàmic i interactiu que recull la vida de la classe, que ofereix mirades diferents als fets que es...
Identidades espaciales y territorios políticos
En la vida cotidiana se utilizan con frecuencia los vocablos de espacio y territorio. Pero sobre todo existen una serie de imágenes ment...
EN LÍN@: Com fomentar la lectura?
Les darreres avaluacions i els estudis realitzats fa poc indiquen que les competències relacionades amb la lectura no acaben de tenir el...
Josep Maria Esteve, director de l’Institut Escola Jacint Verdaguer, de Sant Sadurní d’Anoia. Qua...
És un home apassionat. Qui l’ha sentit, no podrà negar-ho: parla de pedagogia com qui parla de les aventures d’un pirata als...
Argumentar, una capacidad filosófica
En aquest capítol es desenvolupa un dels temes nuclears i específics en l’ensenyament de la filosofia als adolescents: la capacita...
La historia de las mentalidades o la mentalidad en la historia
La historia de las mentalidades constituye uno de los terrenos historiográficos de identidad y significación más polémicos en los úl...
La LOMLOE: Un currículo competencial para afrontar los desafíos del siglo XXI
César Coll Salvador Universidad de Barcelona Elena Martín Ortega Universidad Autónoma de Madrid Mariana Solari Maccabelli Universidad d...