Què hem de fer i què hem de dir a un infant quan perd a un ésser estimat
La pèrdua d'un ésser estimat és un esdeveniment vital estressant per a totes les persones, incloses les criatures. És important ident...
Pistes per a l’avaluació: Avaluar les relacions.
Avaluar les relacions no és tan senzill com avaluar els coneixements, encara que tampoc no és impossible. El que sembla més clar és l...
La importància de la inversió en capital humà en els estadis educatius inicials
La dificultat de prioritzar, d'una banda, respecte a partides de despesa fortament consolidades i, d'una altra, finançament addicional q...
Recursos per a la pràctica: Grups interactius al segon cicle.
El curs passat vam decidir plantejar alguns canvis metodològics al centre i vam posar en marxa els grups interactius. Després d'algunes...
Tallers: Una manera d’aprendre infants i mestres
Els infants i les mestres necessitem trobar-nos en situacions «especials» que ens permetin observar, explorar, repetir, provar de maner...
Junts… i “barrejadets”.
A la nostra escola, i cada vegada més, hi ha agrupaments de tota mena... sempre estem barrejant-nos! I aquesta labilitat que abans ens s...
Entrevista a Bernard Aucouturier. «Tots els problemes de comportament s’originen en els dèficit...
Aprofitant les Jornades d'Educació Infantil que es van celebrar darrerament a Menorca, on es va tractar monogràficament el tema de la p...
Cap a l’aplicació dels grups interactius a l’escola bressol.
La comunitat d'aprenentatge de l'escola bressol de Cappont, de Lleida, ha iniciat un procés de transformacions en les quals la comunitat...