Aprendre ciències partint d’allò que sabem
En aquest article, s'hi pretén donar una visió general de la construcció del coneixement i, en particular, oferir unes pinzellades sob...
Quina escola per a quina societat?
«Quan vam anar de colònies, vam donar, a cada nen i a cada nena, una llista del que havien de portar. Les vam comentar a la classe i un...
Buscant l’origen… i emprant l’aprenentatge cooperatiu a l’aula
L'article presenta una reflexió sobre la pràctica d'una unitat didàctica basada en l'aprenentatge cooperatiu. Ajudats del mètode del ...
La ciència a l’aula
L'article pretén descriure una experiència al voltant de la ciència en la qual les alumnes i els alumnes són els veritables protagoni...
«Indignats»: encís i desencís
Els «indignats» han fet córrer rius de tinta des de molts vessants. Moltes i variades plomes han valorat el sentit del moviment i han ...
De l’ou com bota a l’ou com balla (o de com ens va fer ballar el cap)
En aquest article, s'hi explica com, a partir d'un fet accidental que ens va passar, amb el grup classe de cinquè B de l'IEA Oriol Marto...
«Penso que ha dit… absorb…»
L'article explica com s'ha treballat, amb nens i nenes de primer de primària, la idea d'absorció com a propietat d'un material a partir...
química (en minúscules)
És massa agosarat voler fer química a primària? Podem, els mestres i les mestres sense formació específica, atrevir-nos a impartir-n...