La ciència a l’aula
L'article pretén descriure una experiència al voltant de la ciència en la qual les alumnes i els alumnes són els veritables protagoni...
«Indignats»: encís i desencís
Els «indignats» han fet córrer rius de tinta des de molts vessants. Moltes i variades plomes han valorat el sentit del moviment i han ...
De l’ou com bota a l’ou com balla (o de com ens va fer ballar el cap)
En aquest article, s'hi explica com, a partir d'un fet accidental que ens va passar, amb el grup classe de cinquè B de l'IEA Oriol Marto...
«Penso que ha dit… absorb…»
L'article explica com s'ha treballat, amb nens i nenes de primer de primària, la idea d'absorció com a propietat d'un material a partir...
química (en minúscules)
És massa agosarat voler fer química a primària? Podem, els mestres i les mestres sense formació específica, atrevir-nos a impartir-n...
L’ensenyament de la química…, a la llum d’una espelma
Actualment, la química fa de frontissa de molts altres coneixements científics i els articula; per això s'ha d'ensenyar a tothom. Per ...
José M. Rabadán Vergara, director del CEP de Santander. Formar per a un canvi real
Del discurs del fracàs al discurs de l’èxit
La sortida al discurs del fracàs és a la pròpia escola i en docents que sí que assumeixen el repte de generar un nou discurs. En aque...