Reinventem la roda.
Durant un temps, les mestres i els mestres vam anar observant al pati totes les coses que els Elefants (cinc anys) feien amb les rodes i ...
L’escola intrusiva
El concepte d’"escola intrusiva" respon a un model de pedagogia alternativa que fuig dels paràmetres pedagògics tradicionals i que...
El Llibre de la Vida. Una experiència a la residència de menors de la Comunitat de Madrid.
Els centres o residències de menors de la Comunitat de Madrid acullen infants d'una manera temporal, ja que s'intenta que estiguin insti...
Comunicació oral: una qüestió d’actitud
Mostrar-se natural, obert i flexible ajuda a establir una relació cordial i de confiança amb els alumnes i en millora la predisposici&oa...
La mirada de…
Com fer un préssec amb fang
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Anàlisi de la interacció a l’aula de tres anys: parlar i actuar per aprendre.
En aquest treball es mostra la interacció entre la mestra i els infants en una situació d'aula, i s'hi fa una anàlisi per obtenir-ne d...
Aprendre a treballar en equip
En aquest article, després de fer una referència breu al procés de formació realitzat al centre sobre el Programa CA/AC (&...