La crisi no permet fer-se enrere
La crisi no permet fer-se enrere L’afirmació que tota crisi pot representar una oportunitat per renovar-se i per canviar pot ser certa en...
«Educació a l’hora» i secundària obligatòria
Podem utilitzar el temps com una eina de transformació al servei de l’educació? Els horaris acadèmics poden ser un instrume...
Dret 0: amb veu i vot
El dret 0 no està inclòs en la Convenció sobre els Drets de l’Infant, però en canvi s’hi reconeix les criature...
Unitat didàctica integrada: Forn solar
A continuació presentem una unitat didàctica integrada que, com a producte final rellevant, proposa la construcció d’un for...
La intercomprensió: una eina per potenciar el plurilingüisme
La millor manera de facilitar la comunicació entre comunitats de llengües diferents sense destruir la diversitat lingüística p...
Una productora de cinema a l’escola
La creació de curtmetratges no és una activitat especialment nova a l’entorn educatiu, però mercès als avenço...
Nena amb vaixell
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
L’avaluació en els processos de formació en centres
L’avaluació dels processos de formació del professorat esdevé una tasca complexa que abraça diferents aspectes que v...