Escribir para aprender ciencias
Cada cultura tiene su propio lenguaje. Como dice Lemke (1997, p.12): [...] el lenguaje no es sólo vocabulario y gramática: es un sistem...
El virus fa possible l’escola adolescent
Des del mes de setembre, el professorat ha intentat fer possible l’escola en condicions diferents, adaptant-se a les directrius i buscant...
La potència del contraexemple: espiar i observar
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula --aparentment sim...
Excavar un jaciment arqueològic simulat amb nens de 3 a 5 anys?
El Camp d’Aprenentatge de la Noguera ofereix una activitat didàctica vinculada al temps històric i adreçada a nens i nenes ...
Experiència: Conto contes perquè sóc mestra o sóc mestra perquè conto contes?
Els mestres i les mestres som com «escàners» humans, farcits de detectors, sensors i antenes que recullen la informació del ...
La Tira
Un proyecto de escritura a partir de un trabajo de investigación
Un passeig matemàtic per l’escola
En aquest article, s'hi presenta una experiència realitzada amb alumnes de segon de cicle inicial de primària en què s'han aprofitat d...