S’hauria de descalçar els infants per a la migdiada?
Al·ludir a com n'és de poc higiènic que les criatures s'estiguin al llit amb les sabates que han utilitzat per caminar al llarg del ma...
Mapes conceptuals per aprendre a pensar
La proposta pretén ajudar l’alumnat a avançar en un aprenentatge dels mapes conceptuals de manera que se’ls puguin anar apro...
Terra i llibertat. Una educació infantil encaminada vers un món sostenible.
En aquest article, hi presentem algunes propostes obertes per educar en un món sostenible o, almenys, per acostar-nos-hi. En una part mo...
Gestió dels indicadors per a una avaluació trans-formativa
L’avaluació de centre mitjançant els indicadors té una dimensió formativa per a la institució docent com a or...
Entrevista amb Blanca Guerrero.
Blanca Guerrero ha treballat a les escoles infantils de Vitòria-Gasteiz i ara és la directora del Departament d'Educació. L'hem entrev...
Qui caça, el lleó o la lleona?
A l’escola 11 de Setembre, de Sant Quirze del Vallès, des de la biblioteca escolar, intentem oferir històries, treballar-les, come...
Conte encadenat.
Us contaré la història d'una activitat que ha esdevengut tot un programa i que forma part de les nostres senyes d'identitat: el conte e...
Codis QR per a tothom
La lectura de codis QR a l’escola obre un ventall molt interessant de possibilitats. En aquest article, s’hi presenta un exemple pr&agrav...