L’ensenyament de l’oralitat a la classe de llengua
L’oralitat, la lectura i l’escriptura són pràctiques a partir de les quals el coneixement circula pel centre, alhora que s&o...
L’estratègia concessiva, un repte en l’ensenyament de l’argumentació
La concessió només apareix definida sintàcticament en la majoria dels manuals escolars que hem consultat. Alguns (molt pocs) la inclou...
L’escriptura a l’escola primària: les veus del professorat
L’article mostra, a través d’entrevistes a docents, possibles camins de la didàctica de l’ensenyament de l’escri...
Semàntica lèxica i argumentació. Sobre les energies renovables
El camp discursiu dels debats sobre les energies en la nostra societat ofereix molts exemples d'utilització de les virtualitats de les u...
Un llibre per resguardar-nos
En el context del sisme que va sacsejar Mèxic el dia 19 de setembre de 2017, en el present article es recupera l’experiència del t...
Estils de discurs argumentatiu
L'article tractarà de posar en relleu que l'actitud que el parlant projecta en els textos determina que ens trobem amb estils diferents ...
L’argumentació a l’aula: entre el raonament científic i l’opinió social
L'article presenta les possibilitats de l'argumentació a l'aula en general, i a la classe de llengua en particular, tot partint de les d...
LA EVIDENCIA EN LA PRÁCTICA
LA EVIDENCIA EN LA PRÁCTICA (Re)escribiendo los (nuevos) deberes Evidencia aplicada Se presenta un estudio de caso, Mireia, pianista con ...