“Això no és llegir, mestre!”
La lectura té múltiples aspectes. Apropiar-se de les estratègies que permeten interpretar un gràfic, aprendre les normes d...
Aprendre x PARTICIPAR x Aprendre
En l'actual moment de canvis profunds i d'una certa fragilitat de les institucions educadores tradicionals --des de la família fins a l'...
D’aprendre se n’aprèn.
L'aula i també l'escola són llocs pensats especialment per aprendre, perquè disposen de mestres dedicats a ensenyar, d'alumnes i d'un ...
Proyecto intergeneracional en las escuelas
Fa dos cursos que, des de la FATEC (Federació d'Associacions de Gent Gran de Catalunya), vam engegar el projecte escolar Avi/àvia, apor...
Escenificar un libro
[...] cada persona es un armario lleno de historias, basta con abrir sus cajones [...] (Tahar Ben Jelloun)Cuando observamos a los niños ...
Avanzando en la lectura: acuerdos, contrastes y propuestas
En la búsqueda de una respuesta a las diez cuestiones que organizan el monográfico (véase artículo introductorio) tropezamos con noci...
L’ensenyament de la literatura a l’ESO: primeres preguntes
En el present article, s'hi proposa una reflexió adreçada als professionals novells, prèvia a qualsevol intervenció en l'ensenyament ...
Conocerse para el presente y orientarse para el futuro¿Qué aprenderán?¿Cómo aplicarlo en el aula?...
Conocerse para el presente y orientarse para el futuro Se propone utilizar el género discursivo del autorretrato para analizar los intere...