Mirando atrás, con agradecimiento
Después de casi veinte años trabajando con el proyecto Filosofía 3/18, debería ser capaz de contar alguna experiencia significativa, ...
Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Un model vàlid p...
Aquest article presenta l'ús de la llibreta de ciències com a eina per desenvolupar el pensament científic en els infants. A partir d'...
Viajando con El Principito al planeta Museo
Viajando con El Principito al planeta Museo Propuesta didáctica de arte en educación infantil Sara Cieza Ortega CEIP José María de...
Eider Garde: «El paper de les educadores infantils no és el de donar instruccions, sinó el d´...
Eider Garde: «El paper de les educadores infantils no és el de donar instruccions, sinó el d’acompanyar les famílies perqu&#...
L’ensenyament de l’oralitat a la classe de llengua
L’oralitat, la lectura i l’escriptura són pràctiques a partir de les quals el coneixement circula pel centre, alhora que s&o...
José Eustáquio Romão: «Per un professor freirià, el primer és entendre el sistema simbòlic ...
El 1988, fa 30 anys, la Universitat de Barcelona va atorgar el doctorat honoris causa al pedagog brasiler Paulo Freire. Va ser la primera...
El espíritu de Marx (Groucho, ¡claro!)
L’humor a la literatura, en totes les accepcions que presenta -fantàstica, autocrítica, rosa, etc.-, afavoreix que els infants lle...
Educabilitat
En aquest article d'opinió, Jaume Funes, parlant de «l'educabilitat», convida a recordar que educar exigeix con...