Variacions sobre el tema de la interpretació de textos literaris
L’article proposa fer una mirada singular per pensar la qüestió de la interpretació de textos literaris mitjançant un ...
Dificultats de comportament: centrar-nos en els aspectes positius
Quan un alumne o una alumna ens crida l’atenció perquè mostra un comportament problemàtic, ens solem centrar en el que fa m...
L’ensenyament de la lectura a secundària
L'article defensa la necessitat de continuar l'ensenyament de la lectura a l'educació secundària. D'una banda, cada àrea hi ha de cont...
Tú la letra y yo la música
Les papallones tenen llengua?
En el present text s’insisteix en la idea que l’educació és un tipus específic de conversa entre docents i alumnes or...
“Això no és llegir, mestre!”
La lectura té múltiples aspectes. Apropiar-se de les estratègies que permeten interpretar un gràfic, aprendre les normes d...
L’ensenyament de la literatura a l’ESO: primeres preguntes
En el present article, s'hi proposa una reflexió adreçada als professionals novells, prèvia a qualsevol intervenció en l'ensenyament ...
Conocerse para el presente y orientarse para el futuro¿Qué aprenderán?¿Cómo aplicarlo en el aula?...
Conocerse para el presente y orientarse para el futuro Se propone utilizar el género discursivo del autorretrato para analizar los intere...