Ensenyar gramàtica: quan el perquè articula el què i el com
El rol de l’ensenyament gramatical a l’educació lingüística és objecte d’un debat permanent. Dos dels focu...
El foment de la lectura a través de l’escape room
L’article següent presenta una sessió didàctica amb l’objectiu de fomentar la lectura dels clàssics a l’au...
Desacords comunicatius, mapa cultural i taules rodones
Es presenten tres activitats. A la primera, a partir de la pròpia experiència, es reflexiona a l’aula sobre la comunicació ...
Indagar sobre gramàtica a les aules
El trabajo en el aula con grupos estables de convivencia (I)
Narratives en els inicis de l’escriptura
Aquest article posa de manifest la importància que els infants intentin comprendre com funciona el llenguatge escrit, les regles i les id...
Ensenyar a escriure amb sentit
En aquest article s’hi explica com els nois i noies de cinquè de primària de l’escola Nostra Llar redacta, maqueta, il&middo...
La mort en les lectures personals de lectors adolescents
La construcció d’un lector adolescent està subjecta a molts factors de tipus social i cultural. Què mou els nois i les noie...