El mirall de la lectura: antiherois a l´era digital
Al present article s’hi descriu el desenvolupament d’un projecte de lectoescriptura portat a terme amb alumnat de tercer d’ESO, amb ...
Materials a examen: ¿Cómo nos vemos? ¿Cómo nos ven?
A continuació es valora el recurs educatiu obert (REO) "¿Cómo nos vemos? ¿Cómo nos ven?", que forma part del projec...
Escriure per pensar i persuadir
Un dels objectius fonamentals en l’ensenyament de la comunicació escrita és que l’alumnat sigui capaç de construir un...
El Monte de las Ánimas: un podcast de llegenda
La proposta didàctica següent té com a objectiu treballar l’expressió oral a partir d’una llegenda de Bécquer. Aq...
La lectura i l´escolta crítiques
La lectura crítica és escolta crítica. Hi ha lectura crítica quan el pensament assoleix la màxima elevació; ...
En context: Cartes al director
En aquest text es presenten tres activitats desenvolupades en una seqüència didàctica d’escriptura d’una carta al direc...
Tot mirant-se al mirall
Com s’ha d’ensenyar a escriure per aprendre a secundària? Quan haurien d’(aprendre a) escriure els estudiants? Quins só...
Aprenent a argumentar
Es proposa treballar l’argumentació de manera pràctica. Per fer-ho, es plantegen dues activitats basades en el joc i que tenen com a o...