El estudio del uso lingüístico
Al llarg del segle xx, i fins fa relativament pocs anys, els dos pilars fonamentals en què s’ha basat, pel que fa a les disciplines, l&rs...
LOMCE: que no ens aixequin la camisa!
Reflexions i comentaris recollits al web www.grao.com després de la lectura de l’article «LOMCE: que no ens aixequin la camisa!&raq...
Joan Unai Jiménez
Imaginant el Romanticisme
Per aconseguir un bon aprenentatge dels continguts de literatura castellana a ESO i batxillerat és imprescindible que l’alumnat conegui i...
Recursos per a l’aula: Leoteca: nou espai de foment de la lectura
La Leoteca és una xarxa social per a infants d’entre 6 i 12 anys, professorat i pares, on es poden compartir lectures amb una comunitat l...
Escriure a través del currículum
L’escriptura acadèmica és el sistema semiòtic principal utilitzat a l’ensenyament secundari per delimitar una idea, c...
No etiquetar, sinó conèixer
Classificar una criatura en funció de les capacitats o del caràcter que mostra provoca efectes en la construcció de la seva ident...
Fundamentos para una enseñanza comunicativa del lenguaje
En aquest capítol s’aborda el que coneixem com a enfocament comunicatiu de l’ensenyament del llenguatge, concepte introduït a ...