Paraules augmentades: jugar per reflexionar sobre la llengua
Aquest article presenta algunes característiques del joc com a activitat sociocultural encreuada amb el llenguatge, amb els llenguatges, ...
Una metodologia per ensenyar llengua en contextos multilingües
Un repte de l’educació és saber com, partint de les competències plurilingües de l’alumnat divers, es pot aconse...
Crònica: XI Taller Llatinoamericà per a la Transformació de la Formació Docent en Llenguatge
Dels racons de la formació docent
Al present article s’hi narra l’experiència del curs taller de tècniques Freinet que impulsa des de l’any 1988 el Movi...
Converses, hipòtesis i fabulacions entorn de la lectura
En el present article exposem una investigació d’aula en què el mestre fa diverses propostes de lectura i escriptura amb l’o...
Trobades
Repensar la immersió lingüística a Catalunya des d’una perspectiva plurilingüe
Les aules lingüísticament heterogènies són una realitat cada cop més freqüent a Catalunya, la qual cosa fa pales...
Llegir, escriure i imaginar mons possibles
En aquest article es comparteix una experiència didàctica al voltant de l’escriptura realitzada a Pereira (Colòmbia), en qu...