Va de… las emociones en la escuela
De lo que digo y pienso que hago… a lo que en realidad hago. De lo que decimos hacer en equipo… y hacemos. De hacer sin pensar… a pe...
«Hi havia una vegada…» Llops, sentits i papallones
GUIXdos, núm. 142: Repensar les pràctiques de ciutadania a les rutines de l’institut?
Les activitats que segueixen nasqueren del desig d'intervenir en les rutines que teixeixen la vida col·lectiva del centre. D'aquesta man...
COVID-19, pobreza e infancia
La Convención de Naciones Unidas sobre los Derechos del Niño establece, en su articulado, que todos los niños y todas las niñas ti...
Anticipació, comprensió i aprenentatge a partir de textos
Consigna Continguts Afavorir en l’alumnat una disposició activa davant la lectura de textos abans de llegir, abans de llegir. Proporci...
La comprensión de los textos: fundamentos teóricos y estrategias lectoras
Dado el abrumador volumen de información escrita que deben manejar los alumnos, es muy difícil imaginar un proceso educativo eficaz sin...
Xavier Rubio: «Més que de ludificar, soc partidari d’explicar els continguts com un joc»
Xavier Rubio: «Més que de ludificar, soc partidari d’explicar els continguts com un joc» Com et definiries? Diria que soc un inve...
Canals nous de comunicació o més informacions? Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.