Deu preguntes que s’hauria de fer un equip directiu sobre el tractament de la diversitat
En el present article, se suggereix partir de deu preguntes sobre el tractament de la diversitat, perquè un equip de direcció ha de trac...
«M´ho repeteixes?»
Les professores i els professors ens repetim, expliquem les mateixes coses centenars de vegades, en canvi cada curs és nou. Si sabem què...
Planes de convivencia, ¿una necesidad sentida?
El hecho de haber trabajado en un par de guías para la elaboración del Plan de Convivencia (Andalucía y País Vasco) hace que reciba n...
Entre grans i petits
L'escola Santa Fe de Medinyà, que pertany a la ZER Baix Ter, és una escola rural on nens i nenes viuen l'aprenentatge agrupats per cicl...
Veure cinema, fer cinema, pensar en el cinema… (primera part)
És ben sabut que la imatge audiovisual enganxa les nenes i els nens com una tela d’aranya i que els abstreu de la realitat. Això &...
Les dones invisibilitzades
Atès que la diversitat cultural i d’orígens ètnics i de nenes i nens provinents de diferents països és una real...
Aprenentatges de la pedagogia sistèmica
La pedagogia sistèmica és una mirada a l'educació que té molt en compte els vincles afectius i familiars que mantenim totes les perso...
Competencia oral y educación democrática
Durante muchos años, nuestra escuela ha sido la escuela del silencio. Hablaba el maestro, callaban los alumnos. Las intervenciones de ni...