Rafel Bisquerra
L’educació emocional té grans propòsits a llarg termini. L’acció, doncs, ha de ser ferma, persistent, transver...
El conec pel seu riure
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Itineraris de lectura a secundària
Gulliver, els tres mosqueters, Jàson i els argonautes i fins i tot la còlera d’Aquil·les formen part de l’imaginari c...
La creativitat com a motor de canvi i transformació a través del joc (2a part)
Els infants utilitzen i creen constantment codis nous i formes de relació que sorgeixen de l’espontaneïtat fresca de la seva madura,...
Metáforas sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje
Les famílies a l´aula des d´una perspectiva sistèmica
La història i el context familiar en el qual es desenvolupa cada infant condicionen la possibilitat, o no, d’aprendre a l’aula. Cal...
És necessària la religió a l’escola?
He rellegit un article que havia publicat a Guix l’any 2003 i que podria subscriure completament avui. Aleshores, era la LOCE la que aixe...
Espais de benvinguda educativa i escola: Quin valor afegit?
Els EBE van iniciar la trajectòria durant el curs 2008-2009 a les ciutats de Vic i de Reus amb gran ressò mediàtic. Aquest article pre...