En context: Una sessió de pòsters sobre tòpics literaris
Aquest projecte té com a objectiu analitzar i observar els tòpics sobre l’amor a la literatura medieval, al cinema, a la televisi&...
La horda del lector
Incorporar xarxes socials i YouTube a les aules per fomentar-hi l’hàbit lector és una utopia o una possibilitat? En aquest article...
Neologismes a l’aula
No cal corregir exàmens per adonar-se de la manca de vocabulari o de l’ús impropi de termes. Les persones adultes, fins i tot form...
Queda’t de pedra!
El projecte Queda’t de pedra! proposa la creació d’un bibliotràiler a partir de la novel·la Pedra de tartera (1985), ...
Efectes d’ensenyar gramàtica integrada a l’escriptura de narracions
Aquest article presenta els resultats de la implementació d’una unitat didàctica per ensenyar gramàtica i estructura textua...
La lectura en pantalla a les aules
Un text s’entén millor si està imprès en paper que no pas si el llegim en pantalla. L’equip d’investigaci&oacut...
Mil vegades repetida
L’article proposa una seqüència didàctica que cerca desenvolupar eines per analitzar notícies falses. Les activitats o...
Conflicte armat a Colòmbia i escriptura de contes infantils
Aquest text neix de l’experiència pedagògica viscuda en una zona rural de Guaviare (Colòmbia) situada enmig del conflicte a...