Es pot transformar l’avaluació? Cal fer-ho?
Avaluar és molt més que posar notes. En aquest article, s’hi proposa revisar el concepte en relació amb el fet d’apre...
Educar per comprendre el món i transformar-lo
Les experiències d’aprenentatge servei i educació per a la justícia global són projectes en els quals nens i nenes r...
Freinet a l’escola del segle XXI
En aquest article, s’hi descriu l’experiència duta a terme en dues escoles públiques de compensació educativa de la p...
La pregunta com a motor de la ciència
Com podem introduir la ciència al centre escolar? Eixe ha estat l’inici de la investigació que presentem, que ha estat basada en p...
Deixeu-nos aprendre!
Comparacions, expectatives, judicis de valor, càstigs, premis, sermons, reforços positius…, accions i actituds de les persones ad...
Sé com ensenyar-te, però… Com aprenc jo?
Pocs docents dubten ja del fet que l’alumnat aprèn millor a través de la interacció i la cooperació. L’aprenen...
Partekatuz ikasi: tutelatge entre centres a l’escola pública de Lekeitio
Mitjançant la seva participació en el projecte de tutelatge entre centres anomenat Partekatuz Ikasi, l’escola pública de Le...
Sotmetre la pràctica docent a prova i a discussió
Malgrat les reticències manifestades inicialment davant la possibilitat d’obrir les portes de l’aula i permetre que unes altres mir...