Una metodologia per ensenyar llengua en contextos multilingües
Un repte de l’educació és saber com, partint de les competències plurilingües de l’alumnat divers, es pot aconse...
Ensenyar gramàtica: quan el perquè articula el què i el com
El rol de l’ensenyament gramatical a l’educació lingüística és objecte d’un debat permanent. Dos dels focu...
El foment de la lectura a través de l’escape room
L’article següent presenta una sessió didàctica amb l’objectiu de fomentar la lectura dels clàssics a l’au...
Indagar sobre gramàtica a les aules
Narratives en els inicis de l’escriptura
Aquest article posa de manifest la importància que els infants intentin comprendre com funciona el llenguatge escrit, les regles i les id...
La mort en les lectures personals de lectors adolescents
La construcció d’un lector adolescent està subjecta a molts factors de tipus social i cultural. Què mou els nois i les noie...
Submergits en un escape room
Fa un temps que treballem l’aprenentatge basat en projectes (ABP) i l’aprenentatge cooperatiu. En aquest context, per aconseguir una mill...
Històries d’ahir per a gent d’avui
El material presentat, realitzat en un suport digital, desenvolupa una proposta metodològica basada en els principis de l’ABP, però...