La forma i el fons ideològic de la LOMCE
Viatgers del món
A l’escola pública L’Univers, de Barcelona, hi ha un equip il·lusionat i obert a les situacions de canvi, que construeix un ...
Experimentem amb la prehistòria: fem foc i pintures rupestres
Quan es parla de la prehistòria, pot passar que ens quedem en la lectura d’uns textos, en l’observació d’unes imatges,...
Piulades d’Educació
Experiència: Conto contes perquè sóc mestra o sóc mestra perquè conto contes?
Els mestres i les mestres som com «escàners» humans, farcits de detectors, sensors i antenes que recullen la informació del ...
Identificar les emocions a l’escola bressol: «Avui estic contenta»
Per educar els infants, cal donar lloc a l’expressió de les emocions, atès que són la base afectiva dels éssers huma...
Lideratge participatiu
Sabem que hi ha accions que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu....
José Eustáquio Romão: «Per un professor freirià, el primer és entendre el sistema simbòlic ...
El 1988, fa 30 anys, la Universitat de Barcelona va atorgar el doctorat honoris causa al pedagog brasiler Paulo Freire. Va ser la primera...