Reflexions educatives: per què Finlàndia i què en podem aprendre?
Finlàndia té un sistema educatiu qualificat per PISA com dels més reeixits. Tot i no haver fet encara el canvi educatiu, hi ha pu...
Biblioteca Infantil i Juvenil Can Butjosa: 25 anys portant bons llibres a les escoles
Després de 25 anys, el Pla de Foment de la Lectura de Parets del Vallès continua sent una experiència innovadora, tant per la met...
Com sintonitzem amb les famílies de l’escola?
Aquest article recull reflexions sobre com es pot facilitar la relació entre la família i l’escola. Més que incorporar-hi n...
Llegim i creem a partir del món poètic de Brossa
Una de les funcions de la lectura i de l’escriptura és la de promoure el gaudi entre les persones que les practiquen, i treballar a parti...
Brossa i Martí i Pol, dos poetes per treballar la poesia a primària
En el present article es mostren les propostes educatives que ofereixen les fundacions Joan Brossa i Miquel Martí i Pol per treballar la ...
Què em vols, poesia? O de com podem alimentar l’ànima amb paraules
Al col·legi Verdemar, de Santander, s’omplen cada any molts fulls de paper amb poemes i versos. N’hi ha uns que ofereixen ritme i m...
Maria Apellaniz Garro: «A les empreses els demano que facin un exercici real d’inclusió»
La Maria és educadora social des de fa quinze anys, i en aquest temps s’ha especialitzat en la reinserció de persones amb alguna d...
Avaluació psicopedagògica. Crits i cants
Cada vegada són més nombroses les veus que criden a favor d’una educació inclusiva que no acaba d’arribar. L’av...