Robòtica per a la vida: domòtica a classe
Si bé ja s’ha parlat força de robòtica educativa durant aquests anys, potser s’ha posat massa interès en una r...
Objectes i records familiars
Aprofitant els aprenentatges que es desenvolupen al tercer cicle de primària sobre la història i la prehistòria, incitem a reflex...
Les preguntes estúpides
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Es pot transformar l’avaluació? Cal fer-ho?
Avaluar és molt més que posar notes. En aquest article, s’hi proposa revisar el concepte en relació amb el fet d’apre...
Educar per comprendre el món i transformar-lo
Les experiències d’aprenentatge servei i educació per a la justícia global són projectes en els quals nens i nenes r...
Freinet a l’escola del segle XXI
En aquest article, s’hi descriu l’experiència duta a terme en dues escoles públiques de compensació educativa de la p...
La pregunta com a motor de la ciència
Com podem introduir la ciència al centre escolar? Eixe ha estat l’inici de la investigació que presentem, que ha estat basada en p...
Deixeu-nos aprendre!
Comparacions, expectatives, judicis de valor, càstigs, premis, sermons, reforços positius…, accions i actituds de les persones ad...