Patrimonio cultural intangible
La suma de símbolos, leyendas, tradiciones, costumbres, anécdotas... constituye un conjunto de saberes absolutamente necesarios para po...
El taller de les papallones
La participació de tots els sectors de la comunitat educativa és possible si s’unifiquen objectius que redundin en benefici dels i...
L’aprenentatge de la ciència: eines per promoure el canvi conceptual
Estudis en els camps de la psicologia i de la neurociència cognitives confirmen que no n’hi ha prou d’una explicació per con...
Iniciar i sostenir pràctiques de docència compartida a les aules
La docència compartida (DC) esdevé una estratègia potent per l’aprenentatge entre docents i per la millora professional i d...
Aprenent per projectes o projectant aprenentatges
Tenir en compte l’aprenent, les seves necessitats, les seves inquietuds i els factors socials que l’envolten abans de dissenyar un projec...
Mayores y pequeños
La evidencia en la práctica Evidencia aplicada Se trata de una experiencia de ayuda entre iguales llevada a cabo desde 1994 en la que el...
Promoure l’equitat a l’escola
El mot equitat prové de l’arrel llatina aequitas, i aquesta, al seu torn, del terme grec epiekeia, que remet a la idea de la virtut del q...
Família i entorn. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.