La visualització, una bona estratègia per a l’aprenentatge
Diferents activitats d’aula mostren bones pràctiques que preparen el cos i la ment per a l’aprenentatge. Saber col·locar el ...
La màgia del jardí
L’escola bressol municipal Cavall Fort, de Sant Cugat del Vallès, que basa l’acció educativa en el respecte als infants, t&e...
John Abbott: «Los niños han nacido para aprender, no para ser enseñados»
Quin és el sentit de l’escola al segle XXI? Per reflexionar sobre aquesta qüestió, John Abbott recula fins a l’origen d...
Drets i deures dels infants
Basant-nos en la proposta de rebel·lió 6 del llibre de Francesco Tonnucci Manual de guerrilla urbana (2007), hem generat una dinà...
Maraña de Cores (embolic de colors): travessant els records
Evidència en la pràctica Evidència aplicada Maraña de Cores neix de les meves vivències infantils i memòria. És un taller o...
L’aprenentatge de la lectura literària
En aquest text, amb el que conclou aquesta monografia sobre la formació de lectors literaris, s’ofereixen les respostes de diversos espec...
La magnitud de la tragedia
La magnitud de la tragedia Perspectivas de colapso socioecológico Pablo Alonso López Jorge Riechmann Fernández Departamento de Filosof&...
L’ús de mòbils a l’institut
Hem de permetre els mòbils a l’aula, limitar-ne l’ús o prohibir-los? En un exercici de reflexió, alumnat i professora...