Anticipació, comprensió i aprenentatge a partir de textos
Consigna Afavorir en l’alumnat una disposició activa davant la lectura de textos abans de llegir, aportant-li motius per llegir-los. Prop...
Reptes actuals en la pràctica educativa infantil
Sobre la construcció de ponts interdisciplinaris, fonamentats en evidències rebudes des de la neurociència, la psicologia i l&rsq...
Trobades i convocatòries
L’avaluació de la competència lectora a les proves PISA
Les proves PISA concreten la competència lectora en la capacitat per localitzar la informació desitjada, comprendre-la, avaluar-la i ref...
Entrevista a Vicenç Arnaiz Sancho: «Necessitem cultura de la salut mental a l’escola infantil»
Els equips d’atenció primerenca constitueixen un suport fonamental per a les escoles infantils, però avui dia estan gairebé...
El semàfor: una tècnica per regular la ira
La senzilla tècnica de dibuixar un semàfor i de dotar cada color d’un missatge emocional ajuda a regular de manera apropiada la ir...
Pistes per a l’avaluació: Com pots valorar si la teva pràctica educativa és neuroeducativa?
Formar profesores de matemáticas de primaria para las nuevas competencias