Personalitza les preferències de consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-vos a navegar de manera eficient i realitzar determinades funcions. Trobareu informació detallada sobre totes les galetes a cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al vostre navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.... 

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha galetes per mostrar.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha galetes per mostrar.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha galetes per mostrar.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha galetes per mostrar.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha galetes per mostrar.

Situació d’Aprenentatge: En ruta a l’escola

«En ruta a l’escola» és una Situació d’Aprenentatge duta a terme en el Col·legi Rural Agrupat (CRA) Los Alijares, situat a Ibahernando (Càceres), amb el propòsit de promoure desplaçaments segurs, autònoms i responsables per part de l’alumnat

Per a aconseguir-ho, s’ha desenvolupat aquesta interessant experiència en la qual, durant dos mesos, es van realitzar diverses activitats que van abastar des de la creació de senyals de trànsit fins a la planificació de rutes segures cap a l’escola. Tot això des d’un enfocament interdisciplinari ja que van integrar competències i valors de diverses àrees com a coneixement del medi, educació artística, llengua, educació física i matemàtiques. A més d’enfortir habilitats pràctiques, la iniciativa també va promoure la consciència mediambiental, la creativitat, el treball en equip, involucrant a tota la comunitat educativa en el desenvolupament de la proposta.

A continuació, podeu veure algunes imatges de les activitats realitzades:


Si voleu saber més sobre el tema, no us podeu perdre la descripció completa de l’experiència amb el detall de cadascuna de les seves fases (des de la sensibilització inicial fins a la planificació de rutes i jornades amb la Guàrdia Civil), així com la seva proposta d’avaluació, que ens comparteix Juan Ramón Clemente Borreguero (mestre i director del centre) en l’article «En ruta a l’escola. Desplaçaments segurs, autònoms i responsables». Us animeu a dur-la a terme en el vostre centre?

Podeu aprendre més sobre Situacions d’Aprenentatge i descobrir altres exemples pràctics en la Revista Guix 507 (clic aquí).

Gu507t

També et pot interessar…

Ge351t 1 1


L’objectiu és fer visible que molts dissenys didàctics actuals incorporen barreres que fan que alguna part de l’alumnat no pugui participar-hi o el faci amb un nivell menor d’aprenentatge i rendiment. Per ajudar a la comprensió dels plantejaments que es proposen, el manual ofereix una exemplificació d’una SdA que es va construint alhora que es van abordant les diferents fases (Clic aquí).