Les escoles, en molts casos, estan d’esquena al que passa en el seu entorn. Els seus murs i les seves tanques creen una frontera invisible que separa la realitat escolar de la realitat social, natural i cultural…
Per això, és fonamental destacar la importància d’incorporar sortides a l’entorn a l’educació infantil per enriquir les seves experiències d’aprenentatge, sense oblidar els valuosos aprenentatges en molts sentits que aquestes experiències poden brindar als nens i nenes. Tot això mentre exploren el món que els envolta. Les sortides a l’entorn els permeten connectar els seus aprenentatges amb la realitat, conèixer i explorar el seu entorn immediat i suposen, a més, un aprenentatge totalment experiencial que els ofereix oportunitats úniques d’utilitzar els seus sentits per observar-ho tot, estimulant també la seva curiositat natural.
En aquesta entrada compartim amb vosaltres una proposta de situació d’aprenentatge sobre el tema de la mà de Sandra Mediavilla (CEIP Gerardo Diego. Los Corrales de Buelna – Cantàbria). Us animeu a aplicar-la al vostre centre?
Podeu trobar aquest article dins de la Revista Guix d’Infantil nº121 (clic aquí).