La música i el moviment, encara que a vegades passin desapercebuts en les nostres atrafegades rutines diàries, són part de la nostra vida quotidiana i, sovint, subestimem el gran impacte que poden tenir tots dos tant en l’aprenentatge com en el benestar emocional propi i del nostre alumnat.
Tots dos conceptes s’uneixen a través del ball, una eina amb gran potencial no sols per a l’aprenentatge, sinó també per a canalitzar les nostres emocions fins i tot en moments de relaxació i desestrés per a alliberar tensions o energia acumulada.
Un clar exemple d’això el trobem en l’article «Cuida’t, balla’t» (Revista Guix nº405), en el qual David Salas Sevilla, psicòleg i expert en moviment expressiu, ens convida a descobrir com el ball pot oferir-nos una forma única de canalitzar la nostra energia i ajudar-nos a cuidar la nostra salut mental. Podeu trobar-lo a continuació:
Recordem que cuidar la nostra salut mental és fonamental i incorporar el ball i l’expressió corporal en les nostres pràctiques educatives pot ser una gran ajuda per a aconseguir-ho. Per a això, a continuació, compartim amb vosaltres diverses propostes per a l’aula a través del ball, el teatre o l’expressió corporal en general, que ens conviden a explorar diferents estils de ball i fins i tot a crear coreografies, entre moltes altres idees. Llestos per a fer el primer pas?
- Recurs: Danzas del mundo (BLOG)
Pàgina web amb informació d’interès i propostes sobre danses tradicionals arreu del món.
- Flashmob: una experiencia en la calle (REVISTA TÁNDEM)
El “flashmob” és una magnífica manera d’unir el món de l’escenari i el treball quotidià de les classes, permetent involucrar a tot l’alumnat, sense excepció ni exclusió. És una forma senzilla i cridanera de treure l’EF al carrer.
- La percusión corporal en la escuela (REVISTA EUFONÍA)
Quina música escolten els nostres alumnes fora de l’escola? Quina és la seva cançó preferida? Com és el ritme d’aquestes cançons i quines en són les característiques? Podem utilitzar-les a les nostres classes? En aquest article parlarem d’una sessió de percussió corporal estructurada a partir dels gustos i les preferències musicals del nostre alumnat.