En aquesta ocasió, us parlem d’una original proposta duta a terme amb alumnat de 4t de primària, inspirant-se en el popular videojoc «El Profesor Layton» i la gamificació per millorar la motivació i la competència matemàtica de l’alumnat.
Concretament, a «El profesor Layton, ludificació i tutoria entre iguals a classe de matemàtiques», el professor Pedro Antonio García Tudela ens explica com va implementar aquesta proposta en què, a través d’un blog de classe, els alumnes van resoldre enigmes matemàtics i lògics similars als del joc, treballant en equips per ajudar el protagonista a resoldre reptes. D’aquesta manera, tots els equips compartien les activitats al blog i comparaven respostes per resoldre enigmes. A més, es va incloure una secció de badges o insígnies que els estudiants guanyaven en avançar en la resolució de problemes.
Aquí podeu veure un exemple d’una de les preguntes proposades al blog:
No us perdeu la proposta per descobrir com aplicar la gamificació a l’educació matemàtica pot ser una eina valuosa per millorar la motivació i l’aprenentatge de l’alumnat. A més, veurem com la tutoria entre iguals té un paper crucial en el desenvolupament de la proposta, promovent un aprenentatge col·laboratiu i efectiu.
Podeu llegir l’experiència completa a la Revista Guix – Educació rural, una mirada intercontinental nº447 (clic aquí).