Personalitza les preferències de consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-vos a navegar de manera eficient i realitzar determinades funcions. Trobareu informació detallada sobre totes les galetes a cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al vostre navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.... 

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha galetes per mostrar.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha galetes per mostrar.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha galetes per mostrar.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha galetes per mostrar.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha galetes per mostrar.

Proposta per a l’aula: Expressió corporal, habilitats comunicatives i autisme

La diversitat és quelcom cada cop més present a l’aula; per això, cal dissenyar propostes educatives innovadores i holístiques que potenciïn els recursos i les habilitats de l’alumnat.

A l’article «Expresión corporal para desarrollar habilidades comunicativas en niñas y niños con autismo», Eliana M. Moreno, Azahara Gil-Gómez i José Manuel Armada Crespo (Universidad de Córdoba) ens presenten una sèrie d’orientacions pràctiques i activitats dissenyades per afavorir el desenvolupament d’habilitats comunicatives bàsiques en nens i nenes amb autisme, utilitzant una metodologia de treball basada en l’expressió corporal.

Concretament, la proposta didàctica presentada es basa en una revisió de programes efectius per a infants menors de 5 anys amb TEA, incorporant-hi suports visuals i altres interessants recursos. S’estableixen a més objectius específics, com ara identificar parts del cos, imitar expressions facials i respondre a estímuls verbals, amb una metodologia que va des de nivells altament estructurats fins a una major autonomia.

Tot seguit, podeu trobar una mostra d’algunes de les activitats proposades, relacionades amb el coneixement d’un mateix i autonomia personal:

Parte1

Aquesta proposta pot ser útil per millorar l’expressió i la comunicació en infants amb autisme a l’etapa infantil, facilitant la seva incorporació progressiva en noves activitats i àrees de desenvolupament. Us animeu a aplicar-la al vostre centre?

Podeu trobar l’article complet amb totes les propostes a la Revista Tándem nº66 (Arte corporal, propuestas educativas para la inclusión):

Cob Ta066.indd

També et pot interessar…