Professionals que ens inspiren: Lluís Baella

Vivim en plena era digital, immersos en un món de pantalles, on la tecnologia i les xarxes socials exerceixen un fort atractiu i capten l’atenció de grups de totes les edats, especialment dels joves des d’edats cada cop més primerenques, cosa que pot influir negativament en la seva capacitat lectora en oferir moltes distraccions, reduir l’atenció sostinguda, i fins i tot tenint impacte en la profunditat de lectura.

A més, les dades que ens mostren algunes estadístiques sobre el descens que han patit els nivells de comprensió lectora de l’alumnat, especialment en els darrers anys, ens afegeixen motius de preocupació com ara detectar quins factors poden estar contribuint negativament a aquesta caiguda, així sobre com podem abordar aquest fet i acompanyar a l’alumnat per millorar la seva alfabetització i comprensió lectora, en general.

Tot plegat ens porta a una nova realitat, que ens planteja sens dubte un important desafiament ineludible per a tota la comunitat educativa: Com podem fomentar l’amor per la lectura a les noves generacions? Com a educadors, ens enfrontem al repte de trobar enfocaments creatius i innovadors per aconseguir-ho.

En aquest context, ens complau presentar-vos en Lluís Baella, un respectat membre del grup Bibliomèdia (Àmbit de treball de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya per a la Biblioteca dels centres educatius) que, en aquest “Retrat” -de la mà de la periodista educativa Natàlia Queralt- ens comparteix la seva valuosa visió sobre el tema, explorant estratègies creatives i perspectives enriquidores que poden ajudar a apropar els joves al món de la lectura.

Baellacat

Podeu trobar aquest contingut dins de la Revista Guix nº503 (clic aquí).

Recordeu també que a les revistes de GRAÓ, com “Guix d’Infantil“, “Guix” o “Aula de Secundaria”, podeu trobar la secció “Retrat”, on podreu trobar aquesta i altres figures de professionals de l’educació, coneixent les seves experiències i mirades sobre diversos temes de manera propera i inspiradora.