Podem garantir que tots els estudiants tinguin igual accés a l’aprenentatge, inclosos els que s’enfronten a reptes particulars? Com podem facilitar que aprenguin de maneres rellevants per a ells? i fins i tot, Com podem millorar la seva motivació i compromís amb l’aprenentatge, perquè puguin assolir el seu màxim potencial?
El Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA) és un enfocament pedagògic (basat en la neurociència) en el qual ens podem basar per buscar respostes a aquestes i moltes altres preguntes sobre com millorar la qualitat dels processos d’aprenentatge dels nostres alumnes, però no centrat en una educació qualsevol; en una educació inclusiva, centrada en la persona, en les seves capacitats i talents.
Si vols saber més sobre aquest interessant tema -al moment en què descobreixes pràctiques reals així com els professors i professors que les apliquen- no et perdis l’article “En busca de las pautas DUA (diseño universal para el aprendizaje)” en què Coral Elizondo, fent referència a l’educació inclusiva, ens presenta el detectiu DUA (la Tamandúa). Aquest detectiu és un expert en trobar totes aquelles pautes i principis que apareixen en les pràctiques educatives informades en primera persona per professors d’arreu de la geografia espanyola, i que afavoreixen un aprenentatge profund de tots els alumnes, garantint un aprenentatge de gran qualitat.
L’acompanyes en aquest apassionant viatge?