En aquesta ocasió us parlem del projecte “Helping People”, un exemple inspirador de com l’enfocament STEAM pot transformar l’educació primària en una eina per al canvi social positiu. Els i les estudiants no sols adquireixen habilitats STEAM, sinó que també aprenen la importància de l’empatia, la responsabilitat social i la contribució a la seva comunitat. Aquesta iniciativa és un recordatori que l’educació no sols es tracta d’aprendre conceptes, sinó d’aplicar aquests coneixements per a millorar la vida de les persones i construir un món més inclusiu.
Concretament, en el marc del projecte Helping People, un centre d’educació primària, juntament amb la Universitat de Valladolid, desenvolupa una proposta didàctica en la qual l’alumnat, després d’una fase de sensibilització i experimentació, elabora un mapa per a persones amb discapacitat visual que els permeti orientar-se en el propi centre escolar.
Aquí us mostrem algunes de les imatges del desenvolupament del projecte:
Podeu descobrir més sobre aquesta interessant proposta al número 492 de la Revista Guix (clic aquí).