La incorporació de la gamificació en les sessions d’educació física està en auge, sobretot, per la gran quantitat d’ efectes positius amb què se l’ associa.
Davant d’aquesta realitat, i prenent la gamificació com a model pedagògic emergent, trobem innovadores experiències com la que us presentem, basada en el videojoc en línia Among Us. La versió original d’aquest joc té dos personatges principals, els tripulants i els impostors, que es troben dins d’una nau espacial. Per tal de guanyar la partida, els tripulants han de superar diferents missions dins la nau i descobrir qui són els impostors. Per la seva banda, els impostors han de matar els tripulants i evitar que aquests superin les missions.
En el cas d’ aquesta experiència, a l’ alumnat se li presenta el repte d’ aconseguir arribar al planeta Among Us a través de la superació d’ un conjunt de desafiaments ubicats en diferents etapes. Juntament amb aquest objectiu, els equips també han de descobrir qui és l’impostor del joc (un docent del centre). Per a això, les alumnes i els alumnes han de recopilar les pistes que s’amaguen en les diferents etapes.
No us perdeu aquest interessant article en el qual es detallen les característiques més rellevants de «La conquesta d’Among Us Planet», gamificació dissenyada i aplicada en un centre d’educació secundària a través de la qual es desenvolupen els hàbits alimentaris juntament amb l’aprenentatge i la pràctica de les carreres d’orientació com a activitats fisicorecreatives en el medi natural. Podeu descobrir l’experiència completa aquí.