La gamificació és una metodologia activa que pot ajudar-nos per millorar la motivació i fins i tot augmentar la participació a classe de forma molt significativa. Però… ¿i si a més partim de l’ús de l’univers de la saga de Harry Potter com a vehicle per treballar continguts?
Si us interessa aquest tema, us proposem 3 experiències que no us podeu perdre:
A ‘Benvinguts a Hogwarts. Gamificant un grau mitjà de TECO’ trobareu l’explicació d’una proposta per gamificar, a partir de la temàtica de la popular saga de Harry Potter, una assignatura de Desplaçament, Estada i Seguretat en el Medi Natural del Grau Mitjà de TECO, i la seva experiència per motivar les alumnes i els alumnes i fer que participin de manera més activa.
D’altra banda, ‘Harry Potter i l’ensenyament de la literatura espanyola. Adaptació del mètode Rowling‘ parteix de com incentivar l’alumnat de secundària en l’estudi de les obres més icòniques de la literatura espanyola és un repte per al docent. La proposta didàctica que recull l’ article té com a objectiu motivar l’ alumnat utilitzant Harry Potter i el mètode Rowling. Per a això es desenvolupa una metodologia dinàmica, flexible i transferible.
Finalment, us presentem ‘Una aventura gamificada: Hogwarts Adventure‘, un projecte de gamificació en el qual els alumnes i les alumnes realitzen tasques per treballar els continguts de “Social Science” i “Natural Science” amb les quals guanyen punts d’experiència, pugen de nivell i aconsegueixen gal·les per comprar cartes màgiques. En superar les tasques, completen missions amb les quals obtenen pistes per trobar i destruir els horrocruxes de l’ànima de Voldemort i així acabar amb ell.
Us apunteu a la missió?
Descobreix aquestes i altres experiències sobre Harry Potter a l’aula: