En aquesta ocasió us convidem a redescobrir els beneficis del joc amb un enfocament fresc i emocionant. explorant el potencial educatiu dels jocs de taula moderns com a eina per a l’aprenentatge.
Concretament, en l’article “Jocs de taula moderns com a intervenció educativa“, els membres del grup de recerca, Neuropsicologia, Gens i Ambient, ens parlen de com en els últims anys s’han incrementat les propostes lúdiques que poden aplicar-se a l’educació, mostrant els resultats d’una recerca centrada en els beneficis de jugar a jocs de taula moderns com a aprenentatge basat en el joc.
Entre ells, trobem diverses evidències científiques de l’eficàcia dels jocs com a eina d’intervenció, destacant com jugar a jocs de taula en hores de classe ajuda a millorar les funcions executives de l’alumnat, a desenvolupar determinades competències educatives, i fins i tot a millorar la intel·ligència emocional i les relacions entre l’alumnat. Així, veiem com no sols ofereixen un canvi refrescant en la rutina de l’aula, sinó que també aporten beneficis molt importants per al desenvolupament integral de l’alumnat.
En definitiva, els jocs de taula moderns representen un horitzó emocionant en l’educació, sobre el qual, com ens diuen en l’article, queden encara preguntes per respondre. Us animeu a provar-los a la vostra aula?
Podeu trobar la proposta completa a la Revista Guix nº503 o fent clic aquí.