El benestar al nostre entorn laboral, sigui quina sigui la nostra professió, és un component fonamental que influeix significativament en la qualitat de les nostres vides i activitats. Per això, resulta essencial reconèixer la importància de sentir-nos valorats i respectats, ja que això afecta directament la nostra motivació i satisfacció personal, així com dedicar temps a la reflexió i al nostre creixement, tant personal com professional.
En aquesta ocasió, us convidem a explorar aquest tema amb la interessant reflexió que ens proposa l’Equip Cuidem-nos (ICE de la UAB), amb la qual ens conviden a implementar accions concretes per promoure el benestar a l’entorn escolar i treballar per crear un ambient laboral més saludable i satisfactori per a tothom. Us animeu a aplicar alguna de les propostes?
Podeu trobar aquest contingut dins de la Revista Guix d’Infantil (clic aquí). No us perdeu la resta d’articles de la secció «Cuida’t» a les revistes Guix d’Infantil, Guix o Aula de Secundària, on els membres de l’Equip Cuidem-nos ens apropen a interessants temes d’educació emocional o salut mental que afecten a tota la comunitat educativa, com aquest.
També et pot interessar…
- El benestar personal dels mestres i les mestres d’infantil (Guix de Infantil)
L’article encara el benestar de les mestres i dels mestres d’infantil des d’una visió positiva de la feina de docent, que s’aparta de la idea habitual de la necessitat que hi hagi un «manteniment» extern per suportar-la (és a dir, fer d’ensenyant com a càrrega), per ressaltar aquells aspectes de la professió que contribueixen a aconseguir que les persones que escullen aquesta manera de comprometre’s amb la societat (fer de mestra com a valor) arribin a assolir benestar.
El benestar dels estudiants, dels educadors i de tota la comunitat educativa en general hauria de ser una prioritat per a tothom. La combinació del coaching i la psicologia positiva, dos enfocaments que es troben en evolució contínua i que, a més a més, poden ser complementaris, ofereix unes possibilitats enormes per crear centres docents en els quals el benestar i la capacitat de créixer no siguin solament aspiracions, sinó també una realitat. El present article ofereix algunes idees i referències d’investigacions sobre el tema, amb l’objectiu d’animar totes aquelles persones que hi estan interessades a indagar en aquesta línia.