“Cibermentores”, un projecte sobre joves i pantalles

El ciberbullying és una forma d’assetjament que passa als entorns en línia, com és el cas de les xarxes socials, en què els assetjadors utilitzen la tecnologia per intimidar, molestar o causar dany emocional a una altra persona. En el cas de les xarxes socials, aquest comportament pot incloure, per exemple, insults, amenaces, difamació i fins i tot la divulgació dinformació o imatges personals de forma no autoritzada.

A més, és important tenir en compte que el ciberbullying pot arribar a tenir conseqüències greus no només en relació amb la salut mental, atès que les víctimes poden arribar a experimentar ansietat o depressió, sinó que també pot afectar el seu rendiment acadèmic en donar-se casos fins i tot. d’absentisme escolar.

Per tot això, és totalment necessari que els mestres i les mestres d’avui dia coneguin eines i experiències relacionades amb el ciberbullying per fer front a aquest tipus de casos, però no només quan ja s’han donat aquests casos, sinó també des de la conscienciació per a la seva prevenció i intervenció primerenca per crear un ambient educatiu positiu. Així, conèixer i entendre aquestes experiències ens pot ajudar a identificar senyals d’alerta, oferir suport emocional als afectats i fomentar un entorn escolar segur i respectuós en general.

Un bon exemple el trobem a l’article “Cibermentores, un proyecto sobre jóvenes y pantallas“, on Jaume Soler i Maria Miquela Garau ens presenten un interessant projecte sobre el tema, amb l’objectiu principal d’ajudar els joves a millorar la relació amb les xarxes a través de la formació sobre l’ús adequat de la tecnologia i les possibles conseqüències. Aquesta proposta s’ha dut a terme a l’IES Puig de Sa Font (Son Servera – Mallorca).

Podeu trobar tota l’explicació detallada de l’experiència, així com les diferents fases de la seva implementació i desenvolupament, a la Revista Aula de Secundària núm. 54 (clic aquí).

As054t