“Els adolescents ens recorden que, quan la vida sembla sense sentit, necessitem una recerca compartida”
en la que ens explica la seva visió sobre el tema després de rebre un wasap de la Mónica, una adolescent de dieciséis anys a la qual havia regalat una còpia d’una telenovel·la.
Podem dir que la salut mental és un tema que cada cop guanya més rellevància en l’àmbit educatiu. No obstant això, encara hi ha una barreja de desconeixement i prejudicis al seu voltant, que dificulta poder abordar-lo de manera adequada, sobretot amb els adolescents, només una de les etapes en què és més important fer-ho per ser. un dels col·lectius més afectats i incompresos.
Això ens porta a la necessitat que tots els agents educatius -dins i fora del centre, des del professorat fins als psicòlegs, passant per les famílies i fins i tot els mateixos alumnes- reflexionin sobre la importància de dialogar amb sentit sobre la salut mental i escoltar-los amb atenció per a la comprensió de les seves experiències i, com diu Funes, ajudant-los en el seu “dret a entendre el que viuen”, promovent una cultura més empàtica i solidària.
Si voleu aprofundir en el tema, també us convidem a revisar el número 48 de la revista Aula de Secundaria, amb una monografia centrada en comprendre la conducta suïcida per prevenir-la.