Egoisme i altruisme
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Navegant amb una forta tempesta (part 1)
Aquest article neix de la necessitat de plasmar per escrit reflexions al voltant de tot el que estem vivint amb aquest confinament, atès ...
L’ensenyament de l’oralitat a la classe de llengua
L’oralitat, la lectura i l’escriptura són pràctiques a partir de les quals el coneixement circula pel centre, alhora que s&o...
José Eustáquio Romão: «Per un professor freirià, el primer és entendre el sistema simbòlic ...
El 1988, fa 30 anys, la Universitat de Barcelona va atorgar el doctorat honoris causa al pedagog brasiler Paulo Freire. Va ser la primera...
Contribuyendo a un ambiente terroríficamente saludable desde la expresión corporal
Dirigimos nuestra aportación hacia la educación formal, en secundaria, planteando la organización de un pasaje del terror donde se imp...
Carta per començar el curs
Comença el curs. Un alumne escriu una carta directa a una professora: «Què et sembla si arribem a un pacte?». Potser d&rsquo...
Francisco Sanz: «Conèixer els sentiments del nostre alumnat en episodis com aquests ens pot ser...
L’excepcionalitat del que està tenint lloc actualment fa que el retrat que us presentem també sigui excepcional. Aquesta vegada aq...
L’escriptura a l’escola primària: les veus del professorat
L’article mostra, a través d’entrevistes a docents, possibles camins de la didàctica de l’ensenyament de l’escri...