Microrelats i aprenentatges lingüístics
En aquest article, s’hi descriu un projecte d’escriptura literària dissenyat per millorar les competències lingüí...
Llegir i escriure per conèixer el món
L’article analitza els coneixements didàctics construïts a partir de les reformulacions de seqüències didàctiques...
La evaluación del aprendizaje en el currículum escolar: Una perspectiva constructivista
A través d’una proposta de delimitació de l’espai del problema s’inicia aquest capítol referent a l’avalu...
Els projectes de llengua
Los enfoques didácticos
La concepció constructivista no mira d’establir unes pautes o formes d’ensenyament determinades, però sí que proposa ...
Enseñar: crear Zonas de Desarrollo Próximo e intervenir en ellas
L’ensenyament s’ha d’entendre com una ajuda al procés d’aprenentatge des de la concepció constructivista. Aquest...
¿Qué hace que el alumno y la alumna aprendan los contenidos escolares?. La naturaleza activa y ...
La concepció d’aprenentatge i ensenyament de cada professor serveix com a referent per a la presa de decisions sobre què, quan i c...
Un punto de partida para el aprendizaje de nuevos contenidos: Los conocimientos previos
Les ments dels alumnes no són pissarres netes. Cada alumne va construint o reconstruint personalment un significat sobre la base dels sig...