Robòtica per a la vida: domòtica a classe
Si bé ja s’ha parlat força de robòtica educativa durant aquests anys, potser s’ha posat massa interès en una r...
Objectes i records familiars
Aprofitant els aprenentatges que es desenvolupen al tercer cicle de primària sobre la història i la prehistòria, incitem a reflex...
Aclarint el concepte de barreres per a la participació
Aclarint el concepte de barreres per a la participació Antonio A. Márquez Ordóñez Mestre de pedagogia inclusiva Blog Si es por el ...
Les preguntes estúpides
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Es pot transformar l’avaluació? Cal fer-ho?
Avaluar és molt més que posar notes. En aquest article, s’hi proposa revisar el concepte en relació amb el fet d’apre...
Elogi a l'escola
Elogi a l’escola Aprendre a viure junts i aprendre junts a viure. (Marina Garcés, Escola d’aprenents, 2020) Estem arribant a final de...
Educar per comprendre el món i transformar-lo
Les experiències d’aprenentatge servei i educació per a la justícia global són projectes en els quals nens i nenes r...
Freinet a l’escola del segle XXI
En aquest article, s’hi descriu l’experiència duta a terme en dues escoles públiques de compensació educativa de la p...